Moje opcije

ocijenilo 0 korisnika
Ovaj post ima 89 odgovor(a) | 1 Sljedbenik

Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 Poslano: 05-31-2009 23:24

Dobro razmislite o odgovoru, svoj odgovor podaprite sa zašto, kako Smile

U konkurenciju stavljam po preporuci wikipedije sve zrakoplove 4.5 generacije, premda po meni nekima i nije mjesto u toj kategoriji:

- EF-2000 Eurofighter

- Rafale

- JAS 39 Gripen

-MiG-29ME / MiG-35

- Su-30/33/35

- F-2

- F-15E/K/SG

- F/A-18E/F

- F-16 Block 50/52/60/62

- Chengdu J-10

 

muSTruggle
Top 50 Contributor
Muški
Registriran(a): 13.11.2003.
Poruke : 41.408
Odgovor na Re: Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 05-31-2009 23:36

F-15, pogotovo u izvoznim varijantama (SG je po meni najjača). Taj zrakoplov se toliko odmakao od originalnog F-15 da po meni ne treba više imati "15" u nazivu. Ostao je praktično samo vanjski izgled.

 

Razmislimo malo:

- preko 10 tona tereta nosi (nijedan od navedenih zrakoplova mu nije konkurencija po tome)

- umjerene cijene (K verzija 100 M $, ali ti $ su iz 2006., kad je dolar bio slabiji nego danas)

- elektronika je nenadjebiva, blago rečeno; nema šta nema

- brzina se ni ne zna - zna se samo da je visoko iznad M=2.5, a motori kombinirano daju 258 kN

- super pokretljivost za toliko golem zrakoplov

 

Još ako ga nastave razvijati u smjeru Silent Eagle, neće mu bit kraja.

over

Erblicket die töchter des firmaments...!

rapir
Not Ranked
Registriran(a): 31.05.2009.
Poruke : 4
Odgovor na Re: Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 06-01-2009 1:19

Nebi htio ispasti jos jedan rusofil na ovome forumu (a ne nedostaje ih) kao npr. nikonov ,aj dobro on je ekstrem, imam simpatije simptije prema  Su-30MKI

pri tome mislim:cijena i njegove sposobnosti(ulozeno dobiveno)

Ali moram se sloziti da je  F-15  bolji:

-motori imaju vise radnih sati 

- koristi el.sustave koji su odlicni

-odlicne letne karakteristike

- dobar u zracnoj borbi

-odlican u napadima na zemljane ciljeve

Pri  tome mislim da je to avion koji sluzi odlicno u svojoj ulozi,ulozi radnog konja.

Odgovor na Re: Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 06-01-2009 1:26

brain32:
E sad po meni F-2 i F-16blk60 bas i ne spadaju u tu kategoriju sa ostalima, F-18E/F takodjer nije bas nesto

Cuješ... i po meni nespadaju u tu kategoriju, međutim nisam tija da ih izostavim, pa da netko kaže da sam ih izostavija, jer kao oni spadaju u tu kategoriju, bla, bla. Ovako su tu pa tko želi može glasati za njih, tko neželi nemora.

Mathasar
Top 150 Contributor
Muški
Registriran(a): 13.12.2006.
Poruke : 12.699
Odgovor na Re: Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 06-01-2009 9:41

Messiah_Marcolin:

F-15, pogotovo u izvoznim varijantama (SG je po meni najjača). Taj zrakoplov se toliko odmakao od originalnog F-15 da po meni ne treba više imati "15" u nazivu. Ostao je praktično samo vanjski izgled.

 

Razmislimo malo:

- preko 10 tona tereta nosi (nijedan od navedenih zrakoplova mu nije konkurencija po tome)

- umjerene cijene (K verzija 100 M $, ali ti $ su iz 2006., kad je dolar bio slabiji nego danas)

- elektronika je nenadjebiva, blago rečeno; nema šta nema

- brzina se ni ne zna - zna se samo da je visoko iznad M=2.5, a motori kombinirano daju 258 kN

- super pokretljivost za toliko golem zrakoplov

 

Još ako ga nastave razvijati u smjeru Silent Eagle, neće mu bit kraja.

over

slažem se s mesijom, i tko to kaže tko to laže da mesija ne raspravlja argumentirano? Smile

wigen
Top 100 Contributor
Muški
Registriran(a): 14.01.2009.
Poruke : 22.945
Odgovor na Re: Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 06-01-2009 10:16

mathasa55555:

Messiah_Marcolin:

F-15, pogotovo u izvoznim varijantama (SG je po meni najjača). Taj zrakoplov se toliko odmakao od originalnog F-15 da po meni ne treba više imati "15" u nazivu. Ostao je praktično samo vanjski izgled.

 

Razmislimo malo:

- preko 10 tona tereta nosi (nijedan od navedenih zrakoplova mu nije konkurencija po tome)

- umjerene cijene (K verzija 100 M $, ali ti $ su iz 2006., kad je dolar bio slabiji nego danas)

- elektronika je nenadjebiva, blago rečeno; nema šta nema

- brzina se ni ne zna - zna se samo da je visoko iznad M=2.5, a motori kombinirano daju 258 kN

- super pokretljivost za toliko golem zrakoplov

 

Još ako ga nastave razvijati u smjeru Silent Eagle, neće mu bit kraja.

over

slažem se s mesijom, i tko to kaže tko to laže da mesija ne raspravlja argumentirano? Smile

Alkohol tu i tamo hahahaha

Neka nama našeg Mesije... Ali bi nekad mogao malo smanjit gas. Wink  Eto, Mesija malo smanji gas, ja ću prestat brijat što već samo radi Mathasara LOL

muSTruggle
Top 50 Contributor
Muški
Registriran(a): 13.11.2003.
Poruke : 41.408
Odgovor na Re: Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 06-01-2009 11:01

Sve stoji... jedino i nije baš pokretljiv (u usproedbi s jednim Flankerom, koj ije još veći i teži od dotičnog)

F-15 ima klasične kontrole upravljanja, i to je jedini razlog...ali F-15 se isto tako može opremiti uređajima kao što je ANSER (malene kontrolne površine naprijed na zrakoplovu, koje drastično poboljšavaju pokretljivost), što ne zahtijeva strašne preinake, i već je učinjeno probno...samo što nitko to nije naručio, jer jednostavno nema potrebe. Recimo, zar je Singapuru opasnost indonezijska flota Su-30, koja ima mnogo manje uvježbane pilote i slabiju elektroniku?

a niti cijena mu nije baš umjerena.... BTW. Opaska o vrijednosi dolara ne stoji... 2006. si ga morao kešnuti 100M dolara... moraš i danas... s tim da je danas dolar 20% skuplji, što i Eaglea čini istih tih 20 posto skupljim...

Singapurski su koštali 100 M...jer su neke preinake tražile veći stupanj promjene zrakoplova. A i zrakoplov je naručivan u 2 male serije, što je još podiglo cijenu.

PS. Jedno (potencijalno) moronsko pitanje, koja je točno razlika između AESA i PESA radara... da znam da prvo slovo označava Active i Passive, ali prije negoli se ubijem od guglanja, bilo bi zgodno ako netko ima koju pametniju po tom pitanju... Što to točno znači po pitanju dometa, i detekcije (i u jednom i u drugom smjeru, pod tim mislim, koliko ti daleko vidiš, i s koje udaljenosti tebe vide kad si upalio radar)...

AESA je mnogo "decentraliziraniji", tj. svaki element (kojih često ima po par tisuća) ima sve vlastito, dakle vlastiti izvor emisije, odašiljač, prijamnik i sl., što omogućuje da svaki element radi zasebno kao posebni radar...PESA je djelomično centraliziran, tj. detekcija je zasebna za svaki element, ali je radar još uvijek jedinstvena cjelina, npr. izvor emisije je jedan za sve module.

over

Erblicket die töchter des firmaments...!

Odgovor na Re: Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 06-01-2009 13:20

Messiah_Marcolin:
F-15 ima klasične kontrole upravljanja, i to je jedini razlog...ali F-15 se isto tako može opremiti uređajima kao što je ANSER (malene kontrolne površine naprijed na zrakoplovu, koje drastično poboljšavaju pokretljivost), što ne zahtijeva strašne preinake, i već je učinjeno probno...samo što nitko to nije naručio, jer jednostavno nema potrebe.

Istina ima puno prostora za nadogradnje

Da nespominjem F-15 silent eagle

Joooooj padam u napast da izmodeliram kombinaciju ova dva projekta Stick out tongue

Odgovor na Re: Izbori za najbolji lovac generacije 4.5 06-01-2009 13:47

b051ljko:
Oki, sve jasno... jedino, ne znam da li jednostavnija i jeftinija konstrukcija PESA-e u odnosu na AESA-u ima i kakav značajniji debiliti, ja ga za sada baš i ne vidim?

PESA je dosta jeftiniji od AESA, prednosti AESA nad PESA-om leže u činjenici da AESA ima fixiranu antenu na kojoj su posloženi aktivni elementi. Radarska zraka se zakrece elektromagnetski a ne mehanicki i zbog toga AESA ima niz prednosti, lakša je, kompaktnija, otpornija na kvarove, također AESA može jako brzo "mahati" radarskom zrakom zbog cega radarska zraka može biti fokusiranija, zbog cega je domet veci, otpornija je i na ECM zbog toga jer može jako brzo skenirati i mjenjati frekvencije... također AESA može jako brzo mjenjati smjer i time pratiti više ciljeva odjednom, može npr. nekoliko meta osvjetliti nekoliko puta u sekundi i time daje podatke u realnom vremenu.Također fixirana antena AESA radara se može (kao što je napravljeno na raptoru, a pretpostavljam i na F-35) postaviti pod kutem  (u raptoru prema gore) tako da se neprijateljske radarske zrake koje prolaze kroz sam radom zrakoplova od nje odbijaju prema gore (nužno radi održavanja stealth sposobnosti).

AESA ima i jednu manu, a to je da skretanjem radarske zrake ista gubi na dometu, zbog toga za razliku od PESA-e koja ima isti domet pri svim kutovima AESA ima maximalni domet samo pri pogledu unaprijed, dok se domet gubi sa kutom zakretanja, a maximalan kut zakretanja je 60 stupnjeva.Zbog toga AESA ima problema sa kutom pri kojem može pratiti mete.

Postoje dva rješenja istog problema, rusi imaju AESA radar montiran na mehanickom zglobu... rješenje koje potpuno nadjebava PESA-u. Glava mora samo priblizno okrenuti antenu, i AESA opet može izvoditi brzo mahanje snopom. Također AESA antena je mala i kompaktna, tako da je moguce u tijelo zrakoplova ugraditi dodatne manje AESA antene spojene na radar cime se prakticno može dobiti radarska pokrivenost od 360 stupnjeva. Iduca generacija AWACS-a opremljena AESA radarima najvjerojatnije uopce nece više imati onu veliku antenu... antena ce biti raspoređena po tijelu samog zrakoplova.

Prethodna Sljedeća
Stranica 1 od 6 2 3 4 5   »  ...  Zadnja >